نمایش پنج پروژه سامانه گرافیک تحلیلی ورزشی، داشبورد خبری هوشمند، سامانه تصحیح هوشمند EPG، سامانه تزریق متادیتا در ویدئو و سامانه تست مبتنی بر استاندارد HbbTV و معرفی توانمندی شرکتهای دانش بنیان ایرانی .
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه و فناوری رسانه؛ سازمان صدا و سیما موفق شد تا به واسطه ارائه تعدادی پیشنهاد و پروژه نوآورانه، نظر هیئت داوران به منظور اختصاص فضای نمایشگاهی مناسب به سازمان صدا و سیما در بخش پارک نوآوری NAB2019 را جلب کند. از این رو در فروردین 1398، سازمان صدا و سیما ، تحت عنوان کار گروه تحقیق و توسعه سازمان (IRIB R&D)، به مدت شش روز (17 ام لغایت 22 ام فروردین ماه) در این رویداد شرکت کرد و ضمن نمایش پنج پروژه سامانه گرافیک تحلیلی ورزشی، داشبورد خبری هوشمند، سامانه تصحیح هوشمند EPG، سامانه تزریق متادیتا در ویدئو و سامانه تست مبتنی بر استاندارد HbbTV به معرفی توانمندی شرکتهای دانش بنیان ایرانی پرداخت. قابلیت و کیفیت بالای محصولات مورد اشاره، توجه بسیاری از بازدید کنندگان و فعالان این صنعت را به خود جلب کرد و با استقبال شرکتهای بزرگ و به نام بین المللی رو برو شد.
یکی از اهدافی که معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما دنبال میکند، معرفی صنعت رسانه کشور به جامعه جهانی، به منظور حمایت از توسعهی صادرات تجهیزات و سامانههای بومیسازی شده و در نتیجه تحقق شعار رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان است. این مهم جز با حضور موثر در مجامع معتبر بینالمللی به منظور توسعهی روابط خارجی و معرفی توانمندی فناوران ایرانی به جامعه جهانی میسر نمیشود. از دستاوردهای مهم این حضور میتوان به معرفی جایگاه سازمان صدا و سیما به عنوان یک نهاد پیش رو در فناوری و توسعه بازار شرکتهای دانشبنیان اشاره کرد.
نمایشگاه NAB یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه رسانه است که هر ساله در ایالت نوادای آمریکا برگزار و مورد توجه بسیاری از فعالان و متخصصانِ به نام صنعت رسانه در دنیا است. این رویداد که در فروردین ماه برگزار می شود فرصت بسیار مناسبی برای اشتراک تجربه در حوزههای تبلیغات، توسعهی برنامههای کاربردی، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، راهکارهای ابری، امنیت سایبری، نسلهای آینده تلفن همراه، رسانههای اجتماعی و ... است.